Wednesday, April 04, 2012

5 Syarat Dibenarkan Membuat Maksiat

Assalamualaikum.. !

Halu, halu my blogger friends.. untuk kali ni eina nak kongsikan sikit pasal artikel yg eina baca.. eina sgt tertarik bila baca the article.. 5 syarat dibenarkan membuat maksiat.. seperti kita tahu sekarang ramai yang sudah lalai akan suruhan dan larangan Allah kepada kita.. tapi kita hanya lah manusia yg tak pernah lepas dari melakukan kesilapan.. begitu juga eina.. maksiat kalau kita baca suratkhabar sekarang mesti banyak cerita budak kena rogol, culik dan sebagainya.. tu semua bukan kehendak diri sendiri mahupun sebaliknya..

so eina truskan jelah apa lima syarat itu yer.. 1. Jika kita mahu bermaksiat kepada Allah, jangan kita memakan rezekiNya.. 2. Jika kita mahu bermaksiat, jangan kita tinggal di bumiNya.. 3. Jika kita masih mahu bermaksiat, carilah tempat tersembunyi yang tidak dapat dilihat olehNya.. 4.Jika malaikat maut datang mahu mencabut roh kita, katakan la kepadanya : Ketepikan kematianku dulu, aku masih mahu bertaubat dan melakukan amal soleh.. Dan yg terkir iaitu 5. Jika malaikat Zabaniyah datang mahu mengiringi kita ke api neraka di hari kiamat nanti, jangan kita ikut bersamanya..

Itulah 5 syarat dibenarkan jika kita mahu melakukan maksiat.. 'kita' dalam perkataan tersebut eina gunakan kerana merujuk kepada semua termasuk diri eina.. Tp apa yg eina baca adalah perbualan antara seorang lelaki dengan lelaki yglainnya.. benar atau tidak hanya Allah yg mengetaui.. mahu tahu lebih lanjut boleh lah ke laman web ni.. mediaserius.com supaya anda dapat gambaran tentang cerita ini..




moga2 apa yg eina konsikan ni akan bermanfaat pada semua dan juga diri eina sendiri.. eina juga seorang hamba Allah yg sering melakukan kesilapan.. jangan lah pula ada yg kata eina ni nak tunjuk baik dengan tulis cerita pasal ni.. yg baik semuanya datang dari Allah, yg cacat dan celanya dari diri eina sendiri... Sekian

No comments: